onsdag, november 22, 2006

MODSTAN (395)

Navnet på en ny revolutionær fraktion?

Her kommer der i høj grad ting der ikke udkommer på mere anerkendte forlag - sagen, som Tue Andersen Nexø har taget fat i, er vel ikke hvad der potentielt kunne udkomme på de større, veletablerede forlag med lønnede redaktører etc., men hvad der rent faktisk kommer der.

I mine øjne er der ingen tvivl om at eksempelvis Apparatur er et af de bedste, og bestemt det flotteste, danske litteraturtidsskrift(er) lige nu. Det er independent. Og har følgeligt kvaler med økonomien, med stor redaktionel udskiftning og så videre. Jeg siger ikke at det er et problem, at det ikke bliver udgivet af et af de store forlag, jeg siger at det er underligt. At man tilsyneladende ikke er interesseret. Synes jeg.

Men i det hele taget har jeg lidt svært ved at finde ud af hvad diskussionen går ud på??

2 kommentarer:

Martin Glaz Serup sagde ...

Og her siger Martin noget... Godt at få snakket om intetionalitet også; hvem vil være SMAL, hvem skriver for at være ULÆSELIG? Jeg tror ikke jeg kender en eneste...

lars-emil sagde ...

Der er støtteoplæsning d. 6. december (fra 14.30 til midnat) med forfattererklæring. Se www.sternbergs.dk for foreløbig liste over deltagere. Kontakt Sternberg for mere info, hvis du har trang til at støtte en fredelig protest mod ensretningen.

Kornkammer er flyttet!

og findes nu på KORNKAMMER.DK