Dagbogen er en af de metoder jeg bruger når jeg underviser i at skrive, for at komme til at arbejde med at skrive langt, at skrive på den samme tekst over længere tid og at redigere det skrevne. En gennemgående pointe i denne artikel er at bestemte undervisningsformater let kan resultere i bestemte typer tekster. Derfor må det for mig at se handle om at variere undervisningen og undervisningsformaterne, for at undersøge og lære noget om forskellige aspekter af og erfaringer med at skrive og læse. I det følgende vil jeg skrive lidt om hvordan jeg i den sammenhæng arbejder med den litterære dagbog, og om hvad en dagbog overhovedet er for noget.– Jeg har en artikel i Standart 2019/1, som man kan læse her, skulle man have lyst.
lørdag, maj 25, 2019
Dagbogen som litterær praksis
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Kornkammer er flyttet!
og findes nu på KORNKAMMER.DK
-
"(...) Avgjørende forskjeller fra lyd til lyd et kys et smellkyss et skudd (...)" - Ellen Grimsmo Foros fra Går det an (2006...
-
På min Facebook-status den 2. november stod der: "Martin Glaz Serup tænker på hvor læserne, lærerne, formidlerne, kritikerne og kulturp...
Ingen kommentarer:
Send en kommentar