onsdag, august 06, 2014

Jeg forklarede i går min 10-årige datter om ambassader og diplomati (vi gik en tur forbi den russiske og den amerikanske ambassade på Østerbro i København), hvad er en ambassadør, hvad laver de. Som eksempel på hvad man kunne gøre for at vise at de diplomatiske forbindelser mellem lande var dårlige, fortalte jeg om de mange mellem- og sydamerikanske lande der netop har kaldt deres ambassadører hjem fra Israel. Heller ikke børnene kan undgå at vide hvad der foregår i Gaza lige nu. Min datter spurgte så om hvorfor Danmark egentlig stadig har diplomatiske forbindelser til Israel, hvorfor vi ikke også har kaldt vores ambassadør hjem, når tingene ser ud som de gør. Det havde jeg meget svært ved at svare på.

Ingen kommentarer:

Kornkammer er flyttet!

og findes nu på KORNKAMMER.DK