torsdag, februar 09, 2012

Hvad er egentlig en forfatter? I morgen på Københavns Universitet

2 kommentarer:

Martin Glaz Serup sagde ...

Jeg var der og høre Poul Behrendt, men ved sørme ikke om jeg blev meget klogere. Er der andre end mig der har været der (og som læser denne blog), og som vil byde ind med kommentarer? Det irriterende ved den slags fornemme fra- og tiltrædelsesforelæsninger er at de får lov at stå fuldkommen uimodsagt, ingen efterfølgende spørgsmål og svar, ingen uddybninger, ingen diskussion.

Anonym sagde ...

Jeg var der jo også, og man kan vel næsten (i forlængelse af hvad du selv skriver om festforelæsningens karakter af monolog) sige, at det er en form for show eller gestik som salig Per H. ville sige. Måske er det faktisk meget fedt for én gang skyld i sin karriere at hoppe ud af bokseringen og gå direkte på podiet?!
Jeg synes forelæsningens titel "Hvad er en forfatter?" var god - det var både Behrendt-classic og aktuelt. Men vi blev i den grad revet rundt - fra SAK til Blixen, Foucault, Dorrit Cohn og Knausgård m.v på knap en time. På én gang gik det for stærkt, var for pakket og for spredt fægtning. Men på én eller anden måde synes jeg nu, det er meget skægt, at nogle af disse gamle og på alle måder stærkt overhalede formaliteter eksisterer endnu - i forlængelse af alle de andre strukturelle katastrofer, der for tiden finder sted på universiteterne.
Kh Susanne

Kornkammer er flyttet!

og findes nu på KORNKAMMER.DK