mandag, august 13, 2007

Kalender

Den 17. august udkommer digtet Trafikken er uvirkelig.

Den 22. august åbner jeg denne her konference i Helsinki under tematet The ir/responsibility of poetry. Her står der lidt (på engelsk) om hvad der skete sidste år.

Under titlen I got a loaf that contained a stone; my father was like that taler jeg om Pentti Saarikoski med afstikkere til Per Højholt og Caroline Bergvall. Jeg håber det bliver spændende, også at lytte til.

Den 24. august er jeg P2 PLUS-gæst i Danmarks Radio - 45 minutter live. Samtalen vil blive sendt kl. 13.03 - 13:45 på P2 (FM) og genudsendes på DR P2Plus (DAB) kl. ca. 17:03-17:45 samt næste morgen kl. ca. 6:03 - 6:45. Hvis man skulle være interesseret.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jepp, ska försöka att inte missa dig i Helsingfors. Ska bli intressant.

Sivullinen sagde ...

Är det möjligt att möta er nånstans i Helsingfors idag. I den invitationen som var om "Poetiikkakonferenssi" det sägs att ni kan träffas för intervjuer i kväll.
Egentigen jag skulle inte vilja intervjua er, men det skulle vara interessant att höra era åsikter om Saarikoski och hans dikter.
Jag ska tyvärr missa er introduktion i morgon.
HVH: Suvi Kausala
meijlen: rasvakala@hotmail.com

Martin Glaz Serup sagde ...

Kære Suvi,

Konferencen er i fuld gang nu og fortsætter nogle timer - i aften - det vil sige fra klokken 18 til 19, er der oplæsning et sted i nærheden... Jeg læser op sammen med Markus Niemi, Eirikur N Ø og Cia Rinnne og Illusia (...) læser også op... Jeg er lidt i tvivl om hvad det er for et sted, det store postkontor tæt på centralstationen tror jeg, det skulle være til at finde ud af. Jeg har ihvertfald set det annonceret... Håber du har mulighed for at komme.

Alt det bedste,
Martin Glaz Serup

Martin Glaz Serup sagde ...

PS. jeg tror at ihvertfald de tre keynotes (heriblandt mit papir om Saarikoski m.m.) vil blive publiceret på konferencens hjemmeside på engelsk og finsk. Min tekst bliver vist også trykt (på svensk) i et kommende nummer af Kontur...

Alt godt/m.

Kornkammer er flyttet!

og findes nu på KORNKAMMER.DK