fredag, juli 13, 2007


Selvom Kornkammeret jo strengt taget er gået på sommerferie... noget der ligner en sommerferie... eller ihvertfald et fravær af alt for regelmæssig aktivitet her på stedet, kan jeg ikke dy mig for at gøre opmærksom på de nye numre af Hvedekon og Bogens Verden, der netop er udkommet...

Mange gode sager begge steder, jeg vil nøjes med at fremhæve mine egne bidrag... oversættelser af nogle af Steinar Opstads digte i Hvedekorn, og en artikel i Bogens Verden, Et radikalt fattigt teater hedder den og handler om performative og relationelle aspekter af poesioplæsningen... Bogens Verden har præsteret et virkelig supernummer, det bedste jeg nogensinde har set af det tidsskrift, temaet er lyd og poesi, forsiden er stadig ikke for pæn, det skulle da lige være det eneste dårlige, så derfor får I bagsiden her; og så er jeg, igen, også fri for at opremse navne...

Reklamejingel til weekenden... på mandag kommer der en smagsprøve... en pdf... her på siden... oh, spænding!

3 kommentarer:

Martin Johs. Møller sagde ...

Ja Steinar Opstad er simpelthen great. Han var også i sidste DBP. Og jeg ser frem til at læse din artikel i Bogens Verden. Det lyder virkelig spændende. God sommer.

Martin Glaz Serup sagde ...

God sommer selv!

Martin Glaz Serup sagde ...

Lars Bukdahl skrev forresten en klumme om det nye nummer af Hvedekorn (og noget om Roskildefestivalen?) i seneste Weekendavis...

Kornkammer er flyttet!

og findes nu på KORNKAMMER.DK