torsdag, maj 03, 2007

Læsninger i forfatterskabet


























I dag udkommer Christian Skov - Læsninger i forfatterskabet på forfatterforlaget Anblik - der også har fået en ny hjemmeside/blog. Bogen er redigeret af Anders Abildgaard Nielsen og Dennis Gade Kofod. Den 22. maj fylder Christian Skov ham selv 85.

Jeg har endnu ikke fået læst meget i bogen, men den ser virkelig interessant ud, synes jeg, også selvom man ikke måtte være syndelig indlæst i Skovs forfatterskab. For mig primært fordi mange af bidragsyderne er aktivt udøvende skønlitterære forfattere selv. I Danmark ser man ellers ikke mange forfattere der giver sig af med kritisk essayistik, læsninger og så videre. På mange måder, forestiller jeg mig, er antologien og hyldesten til Skov også et katalog over hvordan en række danske forfattere læser i dag, lige nu og her. Vi skal have flere af den slags tekster! (Man kan glæde sig til den 15. maj, der udkommer Niels Franks gode essays Alt andet er løgn på Gyldendal).

Bidragsyderne til Christian Skov - Læsninger i forfatterskabet tæller: Anders Abildgaard Nielsen, Kristian Bang Foss, Jeppe Brixvold, Jørn Erslev Andersen, Dennis Gade Kofod, Christina Hesselholdt, Hans Otto Jørgensen, Kristina Nya Glaffey, Marianne Ping Huang, Anne Yde Vestergaard og Kirsten Juul Nielsen.

Ingen kommentarer:

Kornkammer er flyttet!

og findes nu på KORNKAMMER.DK