torsdag, marts 29, 2007

Der er kommet en masse nye tidsskrifter, de ligger her i bunker, nogle af dem har jeg ovenikøbet fået læst, men det er svært også at få tid til at skrive noget om dem også, synes jeg, selvom jeg ihvertfald havde tænkt mig at skrive noget om de nye numre af Apparatur og Den Blå Port og Hvedekorn, hvis vi kun skal fokusere på de danske. Der er jo også Bogens verden (tema: Dansk Verdenslitteratur?), Banana Split (tema: Queer), Passage (tema: Kirsten Thorup) og Standart (tema: litteratur og politik 2/2).

Og så læste jeg for nylig et spændende essay i London Review of Books, en anmeldelse af den kommende Susan Sontag-essaysamling, hendes første posthume bog, og af kæresten Annie Leibovitz' fotobog. Det var ikke fordi at anmeldelsen var god eller godt skrevet at det var spændende læsning, og jeg følte mig ærlig talt temmelig uenig med skribenten (forfatteren Jenny Diski), men dét i sig selv forekom temmelig produktivt for tanken. Det kunne man have skrevet en hel opsats om. Det gør jeg ikke.

Her har Paal Bjelke Andersen lagt lidt ud til folket. Det kan man muntre sig med til vi ses igen. Don't know where, don't know when. Netforbindelsen er upålidelig på Fanø.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Har du modtaget det seneste nummer af Apparatur - altså det efter decembristerne?

Det er jeg da spændt på - jeg har vidst et enkelt digt med :-)

Martin Glaz Serup sagde ...

Jep - digtet Uden formål er vist den første tekst i bladet. Du får det sikkert med posten snart.

Kornkammer er flyttet!

og findes nu på KORNKAMMER.DK