onsdag, februar 15, 2006

Konkurrence, gæt en digter...

Ett stort svart fartyg anlöper hamnen.
Solen värmer kinden.
Jag urskiljer inte fartygens namn.
Måste skaffa mig glasögon.
Esja försvinner i ett mörkt moln.
När jag fått mina glasögon
känner ingen igen mig,
jag kan börja ett nytt liv,
polisen känner inte igen mig,
efter det att jag åkte fast,
har jag inte vågart stjäla,
polisen är inte obildad,
polisen följer litteraturen.
Ficktjuv blir jag inte,
vill veta vem jag stjäl av,
jag tar från dem som gjort mitt liv olyckligt,
och när jag skaffat mig tillräckligt,
köper jag en Super Caravelle (....)

8 kommentarer:

Mariann sagde ...

OK, OK, OK! Du vinner! Jeg har ikke den fjerneste anelse! Looks like you outsmart us all?!

Mariann sagde ...

Eller kanskje alle synes det er så opplagt at de ikke trenger si det? Kanskje er det bare meg?? UÆÆH!

Martin Glaz Serup sagde ...

HINT det er oversat til svensk fra finsk...

Mariann sagde ...

Nåja! Jeg lurte litt på det, men turde ikke foreslå det... er det Saarikoski?

Martin Glaz Serup sagde ...

OG VINDEREN ER FUNDET; MISS MARIANN FROM NORWAY, DET RIGTIGE SVAR ER SELVSAGT Pentti Saarikoski og citatet er hentet fra Jag blickar ut över huvudet på Stalin (1969/1971). TILLYKKE MISS MARIANN!

Mariann sagde ...

Åh, takk! Hva har jeg vunnet?

Martin Glaz Serup sagde ...

Ja, det er altid problemet, hvad har du vundet, hvad har du vundet, tja...

Mariann sagde ...

Kan jeg ønske meg noe? TID! Å vær så snill! Jeg ønsker meg mer tid!

Kornkammer er flyttet!

og findes nu på KORNKAMMER.DK