tirsdag, juni 23, 2009

Nå, i ingen af de to boghandlere på Vesterbro der begge har et lidt bredere sortiment og ingen papirvarer på hylderne, kunne jeg finde hverken Det yderste Europa (Gyldendal, 2008), Brev til min kone (Basilisk, 2008) af Pentti Saarikoski eller Marguerite Duras' At læse (Lundtofte, 2009). Jeg prøvede sådan tilfældigt i et antikvariat også, men nej. Jeg skulle ellers købe gaver til venner i dag og de skal have dem i dag. Så er det godt at Irma på Valby Langgade har Crement de Bourgogne til halv pris i dag (tip! til jer der er tørstige og i nærheden af Valby). Så bliver det flasker i stedet for bøger. Sådan er det ofte.

4 kommentarer:

Peter H. Olesen sagde ...

Kender det godt. Overvejer indimellem at læse en roman eller en digtsamling, men ender med at drikke en flaske rødvin eller en øl.
Det er måske bogens kerneproblem, vi nærmer os her. Og det var jo Baudelaire, som beordrede os at beruse os.

Martin Glaz Serup sagde ...

Men vel ikke i alkohol alene...

Martin Glaz Serup sagde ...

Men i Vangsgaards Boghus i Århus, der havde de sgu bogen på hylden. Jeg tror at Vangsgaards er min nye yndlingsboghandler. Forrige gang jeg var der købte jeg 10 bind H. C. Andersen i de nye udgaver for 150 kroner og Tolstojs to-binds Krig og Fred i den nye udgave for ligeledes 150 kroner. Og hvad begynder Duras-bogen mon med; et essay om hendes læseoplevelse af Krig og Fred under en togrejse ("Det var allerede over midnat. Jeg havde læst 800 sider af Krig og Fred på én dag").

Martin Glaz Serup sagde ...

Mht. Duras-bogen, som jo er god og som jeg hermed anbefaler VARMT, så kan man også bestille den direkte igennem forlaget selv; det koster det samme som i boghandlen, og de sender den til din privatadresse med fri porto. Desuden er de meget venlige og hjælpsomme, jeg har lige bestilt et eksemplar til hos dem til en gave...

Kornkammer er flyttet!

og findes nu på KORNKAMMER.DK