søndag, juni 17, 2007

2 kommentarer:

Martin Glaz Serup sagde ...

Og nu er også hylderne væk...

Ida Ebbensgaard sagde ...

(...) Hun mødte os ved kirken og viste os vej mellem den stråtækte idyl til et lavloftet hus, som hun og hendes mand, Martin Glaz Serup, var ved at flytte ind i. Han var også digter, men nu var det altså Lone , vi havde besluttet os for at tale med. Desuden havde Martin travlt med at samle en større reol fra Jysk. Den lå på gulvet i det ellers tomme og hvidmalede hus. Og den så fin ud.

»Hjælp mig lige med at løfte den!«, råbte Martin.

Vi hjalp. Reolen faldt fra hinanden, i tusind stumper. Klask! Vi undskyldte.

»Måske skulle vi sætte os ind i det andet rum«, foreslog Lone Hørslev .

Et bord, tre stole, et stort spejl lænet op ad væggen. Ellers kun det hvide rum i det hvide hus. Og et lille dannebrogsflag, af en eller anden grund.

»Jeg synes, det er svært med danskheden«, begyndte hun. »Det slog mig forleden, da jeg gik rundt i Esbjerg, hvor lidt jeg har til fælles med de mennesker. De talte alle om, hvor meget ting kostede. Vi har det samme sprog, men taler hen over hovedet på hinanden« (...)

Politiken, 13. juli 2007.

Kornkammer er flyttet!

og findes nu på KORNKAMMER.DK