lørdag, september 30, 2006

Og i Politiken i dag, Ursula Andkjær Olsen interviewet af Charlotte Sejer Pedersen:

Er du vred?
»Ja, det er jeg nok ret ofte. Senest i går aftes, hvor jeg så Deadline og hørte en mand, som givetvis har en hjerne, men som hævdede, at fair trade var forkert og uretfærdigt, fordi det ikke baserer sig på markedsvilkår. Jeg fatter det ikke! Hvad baserer det sig så på? Hvis ikke nogen af os såkaldte forbrugere køber pakken med elefanten, så dør Max Havelaar da! Er det ikke et markedsvilkår? At han ikke selv kunne finde ud at argumentere for sin i øvrigt usle sag, det er sådan noget, der gør mig meget vred ... jeg prøver selvfølgelig også at beherske mig, men jeg kan godt være en gammel, sur mand. Sammen med alt det andet, jeg også kan være«.

Ingen kommentarer:

Kornkammer er flyttet!

og findes nu på KORNKAMMER.DK