tirsdag, april 01, 2014

Forlaget Gladiator lancerer rullende boghandel

- - - mere her - - -

3 kommentarer:

Peter H. Olesen sagde ...

Fint. Det har Byens Forlag haft i flere år. En kombineret kaffe- og bogvogn.

Anonym sagde ...

Nu kan man desværre ikke læse artiklen uden at have et login til Bogmarkedet.

Men jeg vakler lidt i mit forhold til de her bogvogne...

På den ene side synes jeg det er hyggeligt, bare ud med litteraturen, hvor som helst og med rugbrødsmotor, det taler til et eller andet selvbyggergen, de fleste af os nok har.

På den anden side, så irriterer det mig, at der vimser højttalervogne, bogvogne og kaffevogne rundt alle steder efterhånden. I København i al fald. Jeg mangler nogle øer af ro i det offentlige rum efterhånden, træt af at få stoppet nydelse og oplevelser ned i halsen overalt.

Jeg tænker også, det mest må være reklame og gimmick - hvad man jo heller ikke skal kimse ad - men personligt ville jeg aldrig give måske flere hundrede kroner for en bog, fordi der kom en cykelvogn forbi, dertil vælger jeg nok mine bogindkøb mere omhyggeligt.

Måske ville jeg blive inspireret til at købe en bog fra en sådan vogn senere eller til at gå på biblioteket for at tjekke noget ud - og på den måde har den jo også en funktion. Men altså, jeg vakler, mellem at synes, det er skægt... og lidt belastende...

VH.

Martin Glaz Serup sagde ...

Det er vel i familie med Sigvaldis barnevogn; jeg synes da bare det er en fin ting, det ene udelukker jo ikke at det andet (at der fines en bogcykel betyder jo ikke at man ikke kan købe bøgerne på nettet eller (bestille dem) i en boghandel); personligt er jeg ret glad for de mange KAFFEvogne der er skudt op som paddehatte i København (bortset fra at man så aldrig ved hvor de er); der er stadig rystende mange steder hvor man ikke kan få ordentlig kaffe, maskinerne bliver mere og mere fancy, men det er stadig maskinkaffe, så er det en LYKKE med sådan en vogn med uddannet cyklende barista. Det er det bedste for mig. Jeg vidste ikke at Byens Forlag også gjorde det; god idé!

Kornkammer er flyttet!

og findes nu på KORNKAMMER.DK