torsdag, februar 07, 2013

Litterære tidsskrifter

Den anden dag havde Kristeligt Dagblad en række artikler om litterære tidsskrifter - her og her og her. Desværre skete der det med den af artiklerne jeg blev interviewet til, at den blev rykket op på forsiden - hvilket betød at den blev kraftigt forkortet - - - af en anden journalist end hende der havde skrevet artiklen - - - hvilket igen betyder at det jeg er citeret for, er det rene volapyk. Og det man kan forstå gælder ikke for tidsskrifterne, men for blogs. Suk. Og øv. Det var ellers et velresearchet minitema, men sådan noget sker næsten altid i aviserne. For mig ihvertfald. Også selvom jeg altid udbeder mig og får  citaterne til godkendelse inden publicering. Det er ikke så lang tid siden at jeg blev interviewet som fagkapacitet på et andet litterært område til Politiken, og da artiklen så blev trykt, var den sammenhæng mine citater blev bragt i så underligt udvandet at det næsten ingenting betød. I forhold til hvad jeg havde sagt og hvad der var at sige om det emne. Gud ved om det også er sådan, når aviserne skriver om andre fagområder? Forsvaret, politik, Europa, økonomi osv.??? I hope fucking not...

1 kommentar:

Martin Glaz Serup sagde ...

Kristeligt Dagblad bragte en berrigtigelse i avisen på side 3 i torsdags, det er fint, synes jeg.

Kornkammer er flyttet!

og findes nu på KORNKAMMER.DK