torsdag, juni 04, 2009

I dag har jeg fået det nye nummer af Dansk Noter ind af døren. Temaet er Politisk litteratur og rummer - foruden min egen artikel om "Postproduktiv poesi og vores mentale vaner", der også netop er blevet trykt i Norge - artikler af Mikkel Bruun Zangenberg ("Politisk litteratur eller litterær politik?"), Kasper Støvring ("Den politisk upolitiske litteratur"), Lars Kiilerich Laustsen ("Hærværk, skibskatastrofer og pludselig død") og et interview med Claus Carstensen ved Helle Bøgelund ("Feltarbejde - deterroraliseringer og reterrotaliseringer"). Den artikel jeg personligt glæder mig allermest til at læse er Firenze-kenderen Ivan Z. Sørensens om "Mina Loy og futuristerne i Firenze" der som undertitel bærer et citat af Jonathan Culler: 'Meaning is context-bound, but context is boundless.' Den vil jeg læse når jeg sidder i flyet i morgen - netop, via Zürich, på vej til Firenze.

(Ps. nummeret er gennemillustreret med arbejder af Claus Carstensen - de løber igennem samtlige artikler, hvilket har den underlige effekt at det umiddelbart ser ud som om at tingene har noget med hinanden at gøre, som var det ene en illustration af det andet, hvad det ikke har eller er. Forvirrende, if you ask me, selvom der jo ikke er noget galt med værkerne i sig selv.)

2 kommentarer:

Susanne Christensen sagde ...

Nå! Det er der altså nogen som må sende mig. Nogen! Send mig!

Martin Glaz Serup sagde ...

Hilsen fra udkanten af Firenze: artiklen var god - anekdotisk på de spændende måde ;-) Jeg sal helt sikkert se om jeg kan finde baren La Guibbe Rosso i morgen...

Kornkammer er flyttet!

og findes nu på KORNKAMMER.DK