søndag, juni 11, 2006

"Det kan være hvad som helst: hvad ligger der i at jeg nu tænker på navnet Marco Polo. Bortset fra at det kan handle om Marco Polos rejser, måske også Calvinos. Altså beskrivelser, Calvinos beskrivelser af, er det ikke af Marco Polo i De usynlige byer, en roman som jeg uden at have åbnet påny i dag opfatter som fortænkt og ret livløs selv om jeg husker at jeg virkelig værdsatte den da den kom sidst i halvfjerderne. Men så indser jeg: NÆ, DET ER JO MARC O'POLO-TRØJER JEG TÆNKER PÅ, men kommer derefter ikke på noget konkret erindringsbillede af nogen Marc O'Polo-trøje, tænker efter en stund, at DET DER, DET DROPPER JEG, uden dog egentlig at have nogen anelse om hvad det er jeg så 'dropper'."

- Stig Larsson fra Avklädda på ett fält (2000). På dansk af Jeppe Brixvold i Legenda 4 (2004).

Ingen kommentarer:

Kornkammer er flyttet!

og findes nu på KORNKAMMER.DK