fredag, april 21, 2006

Eldrid Lunden i Morgenbladet

"(...)

Slik eg ser det, har deler av litteraturen i dag akseptert mye av den same posisjonen til litteraturvitskapen som den blei forsøkt pådytta av psykologien under første halvdel av 1900-talet. Det kan av og til verke som om litteraturen, utan å stille spørsmål, har gått inn i rollen som leverandør av forskningsmaterial. Og eg er lite i tvil om at situasjonen vi har i dag har samanheng med at det å skrive skjønnlitteratur (nesten utan at det er blitt problematisert av noen) i etterkrigstida har gått over frå å vere "utforsking" på forfattarens premissar, til å bli ein profesjon i tydinga "tekstproduksjon" og "bokskriving". Nå er "bokskriving" sjølvsagt verken godt eller gale i seg sjølv. Men det er også slik at skriv du for å bli ein yrkesaktør, og ikkje for å finne ut noe, eller legge premissane for ein dialog, er vegen kort til det å akseptere forskningsmetodar som interesserer seg mindre enn katten for forfattarens evne til sjølvsyn og dialog.

(...)"

7 kommentarer:

Ida Ebbensgaard sagde ...

hey martin, tak for sidst, det var vældigt hyggeligt, kan se, at du og KB skal læse op på paludan på torsdag (hvorfor praler du ikke lidt mere med det herinde), måske ses vi. Eller fredag? her er i hvert fald link til min blog.
kh ida

Martin Glaz Serup sagde ...

Kære Ida,
Ja, tak for sidst, selvtak og du har da ret, jeg må reklamere lidt for den samtale og de oplæsninger på Paludans. Det gør jeg. Og nu linker jeg også til dig. Hvor læser du mange bøger!
kh Martin

Susanne Christensen sagde ...

Tøfft Eldrid-citat! Har ikke læst den artikel endnu, skal sandelig gøre det.

Martin Glaz Serup sagde ...

Ja, det er godt - desværre er det kortet ned, gad godt at have læst det in extenso. God titel også på debutbogen - F.eks. juli. Den må man jo få læst...

Susanne Christensen sagde ...

Rebel-Eldrid, you're the queen of my world!

Martin Glaz Serup sagde ...

Og nu har jeg bestilt den, debutbogen, i hendes samlede...

Martin Glaz Serup sagde ...

Kære Ida,

Tak for sidst igen; men hvad var det med at du valgte Bjelke fremfor Paludan, hmmmm...

.-)

Kornkammer er flyttet!

og findes nu på KORNKAMMER.DK