torsdag, september 22, 2005

”(…)

Ved nærmere eftertanke: fotografer ikke sjælen.
Fotografer virkeligheden. Som hvis nu
jeg skriver
jeg bor
jeg arbejder
blev til papir og hus og job. Som hvis virkeligheden
for alvor blev virkelig og jeg skriver blev til papir og papir
blev til avis. Og jeg bor blev til hus og hus
blev til ejerbolig. Og jeg arbejder blev til job og job
blev til fabrik. Som hvis jeg skriver blev til avis og avis
blev til debatforum og klummer og nyhedsbureauer.
Som hvis jeg bor blev til ejerbolig og ejerbolig
blev til fradrag og tilsynsrapporter og månedlige ydelser
- alle de numeriske sandheder.
Som hvis jeg arbejder blev til fabrik og fabrik
blev til overenskomst og feriepenge og frynsegoder.
Ja sådan cirka. Som hvis virkeligheden
blev til et sted ved navn X.

(…)”

- Niels Frank, uddrag af digt fra digtsamlingen Én vej der udkommer på Samleren den 27. september.

Kornkammer er flyttet!

og findes nu på KORNKAMMER.DK