tirsdag, februar 28, 2012

Jeg læser og læser ... Kulturhistorie ... Første bind ud af fire af A CULTURAL HISTORY OF THE AVANT-GARDE IN THE NORDIC COUNTRIES... dén kan man godt glæde sig til ... Den udkommer på Rodopi og er på engelsk ... Første bind omhandler årene fra ca. 1900 til 1925 ... Jeg læser særligt om Paris og Berlin og George Brandes og Henrik Ibsen og August Strindberg og Edvard Munch og Asta Nielsen ... Avantgardens forløbere ... Laura Marholm lader til at være en fantastisk karakter, hende havde jeg ikke hørt om før ... På trods af at Ebba Witt-Brattström for et par år siden skrev en stor bog om hende og hendes mand ... Jeg har netop bestilt nogle af Marholms arbejder på biblioteket ... Jeg havde heller ikke hørt om Katazyrna Kobro før jeg stødte på hende på den store udstilling der lige nu finder sted på Louisiana ... Avantgardens kvinder.

Kornkammer er flyttet!

og findes nu på KORNKAMMER.DK